Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/819
Title: Hubungan Antara Harga Diri Dengan Minat Membeli Pakaian Bermerk Pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Sumatera Utara
Authors: Fitriana, Elda Ana
Keywords: self-esteem;buying interest;harga diri;minat membeli
Issue Date: 2017
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: this research is aimed to know the relationship between self-esteem with interest of buying branded clothes to female student of faculty of economics of north sumatera university. assuming the higher the self-esteem, the higher the buying interest. Subjects in this study were female students of economics faculty of north sumatera university which amounted to 42 female bu using purpast technique sampling measuring instrument used that is likert scale at self-esteem consist of 30 item and 30 item buying interest. The result of the analysis showed the coefficient of the self-esteem 0.910 and buying interest 0.909, data analysis using product moment correlation with the value of Rxy coefficient 0.517 with significant p 0.000 means 0.0050 coefficient determinant R 0.267 showed self-esteem contributed 26.7% against buying interest. In general, the result of this study states that self-esteem is high with the value of empirical average obtained 86.17. based on the data analysis, the hypothesis proposed in this study stated acceptable, there is a positive relationsip between self-esteem with buying interest, meaning the higher the self-esteem the higher the buying interest.
Description: Peneliti ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara Harga Diri dengan Minat Membeli Pakaian bermerek pada mahasiswi Fakultas Ekonomi Universitas Smatera Utara. Dengan asumsi semakin tinggi harga diri maka semakin tinggi minat membeli. Subjek pada penelitian ini adalah mahasiswi fakultas ekonomi universitas sumatera utara yang berjumlah 42 mahasiswi dengan menggunakan teknik purposive sampling. Alat ukur yang digunakan yaitu skala likert pada harga diri terdiri dari 30 item dan 30 item pada minat membeli. Hasil analisis menunjukan koefisien reliabilitas harga diri 0,910 dan minat membeli 0,909. analisis data menggunakan korelasi product moment dengan nilai koefisien Rxy = 0,517 dengan signifikan p = 0,000 berarti < 0,0050. Koefisien determinan R2 = 0,267 menunjukan harga diri memberikan sumbangsi sebesar 26,7% terhadap minat membeli. Secara umum hasil penelitian ini menyatakan bahwa harga diri tergolong tinggi dengan nilai rata-rata empirik yang diperoleh yaitu 89,71 dan minat membeli juga tergolong tinggi dengan nilai rata-rata empirik yang diperoleh 86,17. Berdasarkan analisis data, maka hipotesis yang diajukan dalam penelitian ini dinyatakan diterima, yaitu ada hubungan positif antara harga diri dengan minat membeli, artinya semakin tinggi harga diri maka semakin tinggi minat membeli.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/819
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
128600393_file1.pdfCover575.32 kBAdobe PDFView/Open
128600393_file2.pdfAbstract102.95 kBAdobe PDFView/Open
128600393_file3.pdfIntroduction144.87 kBAdobe PDFView/Open
128600393_file4.pdfChapter I147.55 kBAdobe PDFView/Open
128600393_file5.pdfChapter II240.49 kBAdobe PDFView/Open
128600393_file6.pdfChapter III930.35 kBAdobe PDFView/Open
128600393_file8.pdfReference416.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.