Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/23723
Title: Sistem Perencanaan dan Pengawasan Kredit pada PT. Bank Perkreditan Rakyat Syari'ah Gebu Prima Medan
Other Titles: Credit Planning and Supervision System at PT. Gebu Prima Medan Sharia People's Credit Bank
Authors: Harahap, Rosidah
metadata.dc.contributor.advisor: Abidin, Zainal
Keywords: perencanaan;pengawasan
Issue Date: Mar-2001
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;988300348
Abstract: Bank adalah usaha yang menghimpun dana dari masyarakat dalam bentuk simpanan dan menyalurkannya kembali kepada masyarakat dalam rangka meningkatkan taraf hid up rakyat ban yak. PT. BPR Syari'ah Gebu Prima adalah salah satu perusahaan yang bergerak dibidang jasa dan keuangan. Didalam kegiatan operasionalnya PT. BPR Syari'ah Gebu Prima menerapkan sistem bagi basil dengan menghilangkan faktor riba yang berlandaskan kepada Al-Qur'an dan sunnah serta pendapat ulama yang faqih dalam ekonomis. Dalam perencanaan pembiayaan (kredit) yang ditetapkan oleh perusahaan terbagi dalam periode bulanan, triwulan dan tahunan sehingga untuk mencapai target yang ditetapkan bisa secara bertahap. PT. BPR Syari'ah Gebu Prima dalam memberikan pinjaman dan membina kerja sama dengan para pemohon kredit mengutamakan asfek amanah dengan tidak mengabaikan sama sekah asfek materi. Pengawasan dilakukan oleh perusahaan setiap tiga bulan sekali dengan cara mendatangi langsung nasabah. Banks are businesses that collect funds from the public in the form of savings and distribute them back to the community in order to improve the standard of living of many people. PT. BPR Syari'ah Gebu Prima is a company operating in the services and finance sector. In its operational activities PT. BPR Syari'ah Gebu Prima implements a profit sharing system by eliminating the usury factor which is based on the Al-Qur'an and Sunnah as well as the opinions of scholars who are knowledgeable in economics. In the financing (credit) planning determined by the company, it is divided into monthly, quarterly and annual periods so as to achieve targets which can be determined in stages. PT. BPR Syari'ah Gebu Prima in providing loans and fostering cooperation with credit applicants prioritizes the aspect of trustworthiness without ignoring all material aspects. Supervision is carried out by the company once every three months by visiting customers directly.
Description: 80 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/23723
Appears in Collections:SP - Accountancy

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
988300348 - Rosidah Harahap Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography17.09 MBAdobe PDFView/Open
988300348 - Rosidah Harahap Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.32 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.