Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/1119
Title: Hubungan Mengajar Guru yang Efektif dengan Prestasi Belajar Matematika pada Siswa SMP Negeri 2 Simeulue Timur
Authors: Setya, Fitri Dwi
Keywords: mengajar guru yang efektif;prestasi belajar matematika;effective teacher teaching;mathematics learning achievement
Issue Date: 14-Jun-2017
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: The purpose of this research is to find out (1) effectiveness teaching teacher relationship with mathematics learning achievement and (2) to know the effective teacher relationship with mathematics learning achievement of grade IX students of SMP Negeri 2 Simeulue Timur. This research is a quantitative research. The sample of the study used 39 students. Effective teacher questionnaire test given to the students obtained 30 items of valid statement with reliability of 0.899. Data analysis technique used is Product Moment Correlation analysis. The results showed an effective teacher relationship with mathematics achievement of SMP Negeri 2 Simeulue Timur. Data analysis used is Product Moment Correlation, with the same result where Rxy = 0,642 with significant p = 0,000 <0,050 and from relation between independent variable X with dependent variable Y is equal to r2 = 0,413. This shows an effective teacher learning achievement of 41.3%. Based on the results of this study it is known there are 58.7% influence from other factors.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui (1) hubungan mengajar guru yang efektfi dengan prestasi belajar matematika siswa dan (2) mengetahui seberapa besar hubungan mengajar guru yang efektif dengan prestasi belajar matematika siswa kelas IX SMP Negeri 2 Simeulue Timur. Penelitian ini merupakan penelitian kuantitatif metode skala. Sampel penelitian berjumlah 39 siswa. Uji coba angket mengajar guru yang efektfi yang diberikan kepada siswa diperoleh 30 item pernyataan valid dengan reliabilitas sebesar 0,899. Teknik analisis data yang digunakan adalah analisis Korelasi Product Moment. Hasil penelitian menunjukkan bahwa ada hubungan mengajar guru yang efektif dengan prestasi belajar matematika siswa SMP Negeri 2 Simeulue Timur. Analisis data yang digunakan adalah Korelasi Product Moment, dengan diperoleh hasil yang signifikan dimana Rxy = 0,642 dengan signifikan p = 0.000 < 0,050 dan dari hubungan antara variabel bebas X dengan variabel terikat Y adalah sebesar r2 = 0.413. Ini menunjukkan bahwa prestasi belajar dipengaruhi mengajar guru yang efektif 41,3%. Berdasarkan hasil penelitian ini diketahui bahwa masih terdapat 58,7% pengaruh dari faktor-faktor lain.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/1119
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
138600041_file1.pdfCover1.4 MBAdobe PDFView/Open
138600041_file2.pdfAbstract481.45 kBAdobe PDFView/Open
138600041_file3.pdfIntroduction1.12 MBAdobe PDFView/Open
138600041_file4.pdfChapter I1.35 MBAdobe PDFView/Open
138600041_file5.pdfChapter II4.95 MBAdobe PDFView/Open
138600041_file6.pdfChapter III1.59 MBAdobe PDFView/Open
138600041_file8.pdfReference4.8 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.